Szeretnél egy online áruházat létrehozni? Jelenleg az összes webáruház 28%-a WooCommerce alapokra épül, ezért ez az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platform. Ebben a cikkben megmutatom neked a webshop készítés alapjait, hogyan indíts el egy online áruházat a WooCommerce segítségével 5 egyszerű lépésben.
1. Szerezz webtárhelyet és domain nevet
A WooCommerce webshop készítés első lépése, hogy szerezz webtárhelyet. A Woocommerce a WordPress weboldalkészítő kiterjesztése, és habár ez egy ingyenes eszköz, a weboldalad elérhetővé tételéhez szükséged lesz egy webtárhely szolgáltatásra. Ez nagyátlaban éves szinten 10-30 ezer forint körüli összegbe kerül. A legjobb WordPress tárhely szolgáltatások tartalmaznak egy ingyenes domain nevet, valamint egyszerű WordPress telepítést, amivel könnyebbé válik a WordPress weboldal készítése.
Tárhely és domain név vásárlás
Rengeteg cég foglalkozik tárhely és domain szolgáltatással. Ebben a bejegyzésben Magyarország legnépszerűbb tárhely szolgáltatóját, a Tárhely.Eu-t fogom bemutatni.
Navigálj el a WordPress tárhely vásárlás oldalára, majd válassz ki egy csomagot. Ha tanácstalan vagy, válaszd a legnépszerűbbet. Kattints a megrendelés gombra és kövesd végig a folyamatot.
Menet közben lehetőséged van kiválasztani, hogy a előre telepítsék neked a WordPresst, így akár ezen a ponton már előre is dolgozhatsz.
Ha bármelyik pontnál elakadnál, az ügyfélszolgálat készségesen segít neked.
Második lépés a domain név regisztráció. Ez lesz a weboldalad neve és elérhetősége az interneten.
Sok szempontot érdemes mérlegre helyezni a domain név választásnál. A névválasztást érdemes egy olyan kifejezés köré építeni, amely a tevékenységedhez kapcsolódik.
A jó domain név kiválasztásakor a következőket érdemes szem előtt tartanod:
- Minél rövidebb, annál jobb.
- Kerüld a számokat és a kötőjeleket.
- Magyar weboldal esetén lehetőleg ne térj el a .hu domain végződéstől.
- Kerüld a védjeggyel védett neveket és a szerzői jog által védett anyagokat.
- Győződj meg arról, hogy a domain elérhető.
- Ne használj olyan szavakat, amiket nehéz kiejteni vagy leírni.
Maga a domain név regisztráció szintén hihetetlenül egyszerű. Nyisd meg az új domain regisztráció oldalt és a keresőbe gépeld be a nevet, amit kiválasztottál. Ha szabad a név, akkor kattints a kosárba gombra, majd a megrendelés leadása gombra, és kövesd végig a folyamatot.
Telepítsd a WordPresst
Most kezdődik az igazi WordPress webshop készítés. Következő lépésként, hogy el tudd kezdeni a webáruházad felépítését, telepítened kell egy alap WordPresst, amit utána testre tudsz szabni. Ha a tárhely vásárlásnál bepipáltad az előre telepítést, akkor ezt a pontot át is ugorhatod, hiszen már rendelkezésedre áll egy alap. Mindenesetre a következő részt érdemes elolvasni, hogy kicsit többet megtudj a WordPressről.
WordPress telepítés
- Először is lépj be a tárhely.eu-n az admin fiókodba, majd menj tovább a cPanelre.
- Görgess le legalulra a Softaculous Apps Installer részhez és ott kattints a WordPressre.
- Miután betöltött az oldal, kattints a Telepítés gombra.
- Ezután szépen sorban eszközölni kell néhány alapbeállítást:
- A szoftver telepítés szekcióban a domain előtti részt állítsd át https-re.
- Az oldal beállítások boxban adj nevet és rövid leírást a weboldaladnak.
- Az admin fiók boxban adj meg egy felhasználónevet és jelszót. Bármit megadhatsz, de érdemes kerülni az admin szót, hogy elkerüld a feltörést. E-mail címnek pedig azt add meg, amit rendszeresen használsz.
- Végül pedig a nyelvi beállításnál állítsd be a magyart, majd legalul, mielőtt még rányomnál a telepítés gombra, add meg alatta az email címed, így telepítés után kimegy egy levél minden fontos infóról. Ezt a levelet érdemes elmenteni ha később szükség lenne rá. (A többi beállítással nem kell foglalkozni, mert bővítményeket és témát később állítunk majd be az admin felületen.
Készen is vagyunk! Sikeresen telepítetted a WordPress motort a webshopodhoz. A következő lépésben megmutatom, hogyan tudod beállítani a WooCommerce-t az oldaladon.
2. lépés: WooCommerce beállítása
Miután belépsz az admin felületbe, navigálj el a bővítmények menühoz, majd kattints az “Új hozzáadása” gombra. A keresőbe írd be, hogy WooCommerce, majd telepítsd és aktiváld a bővítményt.
Ezt követően megjelenik a WooCommerce beállítási varázsló. Ez segít neked könnyen befejezni a WooCommerce beállítási folyamatát. Egyszerűen kattints a “Telepítő varázsló futtatása” gombra a kezdéshez.
Ezután megjelenik a többlépcsős WooCommerce konfigurációs keretrendszer. Az első lépés a Bolt beállítása, ahol meg kell adnod az áruház helyét (ha van fizikai helyszín), a használni kívánt valutát és még sok mást.
A második lépés a fizetés, ahol beállíthatod a PayPalt a fizetések elfogadásához. Később lesz lehetőséged mást is hozzáadni, így ha nem PayPalban gondolkozol, egyelőre ezt a lépést ugord át.
A harmadik lépés lehetővé teszi a szállítás beállítását. Ha fizikai termékeket árulsz a WooCommerce áruházadban, akkor onnan állíthatsz be szállítási zónákat, szállítási módokat, díjakat stb.
A negyedik lépés az Aktiválás, ahol felajánlják, hogy folytatod-e a Jetpack telepítését. Ez a bővítmény nem feltétlenül szükséges a webshop készítéshez, ezért a “Lépés kihagyása” lehetőségre kattintva átugorhatod ezt a lépést az oldal alján.
Utolsó lépésként ha szeretnél e-maileket kapni a WooCommerce-től, megadhatod az e-mail címedet és feliratkozhatsz a hírlevelükre.
És ennyi! Készen vagy a WooCommerce beállítási folyamatával. Nagyon egyszerű és csak néhány percet vesz igénybe az összes beállítás konfigurálása.
Most már kész állsz arra, hogy hozzáadj egy terméket az áruházadhoz a WooCommerce rendszerben.
3. lépés: Termékek hozzáadása a WooCommerce áruházadhoz
Most, hogy lefektetted a webshop készítés alapjait és befejezted a WooCommerce beállítási folyamatát, minden készen áll arra, hogy termékeket adj hozzá a WordPress áruházadhoz.
Menj a “Termékek” » “Új hozzáadása” menüpontra az irányítópultban.
Először add meg a hozzáadni kívánt termék nevét, majd adj meg egy termékleírást a bejegyzés területen.
Ezután görgess le a Termék adatok dobozig.
Itt hozzáadhatsz egy általános árat és akciós árat, beállíthatod az árukészletet, a szállítást, ajánlott termékeket stb.
Ezután kicsit görgess lefelé, és adj meg egy rövid leírást a termékedről. A vásárlóid ezt a leírást fogják látni, amikor több terméket néznek meg ugyanazon az oldalon.
Most vess egy pillantást a jobb oldali oszlopra, ahol beállíthatod a kategóriákat, címkéket és termékfotót.
A termékkategóriák és címkék ugyanúgy működnek, mint a WordPress kategóriák és címkék. Kattints az “Új kategória” hozzáadása lehetőségre, hogy új kategóriát adj hozzá, vagy válassz ki egyet a meglévők közül.
A megfelelő kategóriák és címkék hozzáadásával szépen kategorizálhatod és rendszerezheted a WooCommerce termékeidet. Hozzáadhatsz új címkéket vagy választhatsz a meglévőkből.
A Termék címkék alatt található egy Termék kép opció. Ott állíthatod be a fő termék képet.
Több képet is hozzáadhatsz a termékhez a Termék galéria doboznál.
Miután beállítottad az összes opciót, publikálhatod az első termékedet.
Ezután több terméket is hozzáadhatsz a webáruházadhoz, ugyanezt a folyamatot ismételve.
4. lépés: Sablon testreszabása és alapvető bővítmények telepítése
A webshop készítés során számos sablon lehetőség közül választhatsz, amellyel egyedi megjelenést biztosíthatsz a webáruházadnak, például Astra, MyElementor és Storefront, csak, hogy a legnépszerűbbeket említsem. Webáruház készítés esetén a Storefront talán a legjobb választás, mivel ez egy ingyenes WordPress sablon, amit ugyanaz a csapat fejlesztett ki, ami a WooCommerce bővítményt. Egy egyszerű és elegáns elrendezést biztosít az online áruházad számára.
Most testre szabhatod a sablon beállításait és megváltoztathatod, hogy az online boltod hogyan nézzen ki. Ebbe a bejegyzésbe nem fér bele, hogy részleteiben bemutassam hogyan tudod testreszabni a webáruházadat, de némi angol tudással rengeteg tutorialt találsz a YouTube-on.
A sablon mellett telepíthetsz WordPress bővítményeket, hogy javítsd a webáruházad teljesítményét.
Íme néhány alapvető bővítmény, amit érdemes telepítened:
- All in One SEO: Növeld a forgalmat és javítsd a weboldalad keresési rangsorát a SEO optimalizálással lépésről lépésre.
- WPForms: Könnyedén készíthetsz kapcsolatfelvételi űrlapokat, rendelési űrlapokat, regisztrációs űrlapokat és még sok mást.
- SeedProd: Hozz létre landing oldalakat, hogy érdeklődőket gyűjthess, és testre szabhasd a WooCommerce fizetési oldalát a konverziók növelése érdekében.
- OptinMonster: Gyönyörű popup kampányokat jeleníthetsz meg az előfizetők és az értékesítések növelése érdekében.
- TrustPulse: Mutass valós idejű aktivitási értesítéseket az oldaladon a társadalmi bizonyíték és az értékesítés növelése érdekében.
- Sucuri: Adj hozzá egy extra biztonsági elemeket a weboldaladhoz, és rendszeresen ellenőrizd a sebezhetőségeket.
- W3 Total Cache: Növeld a webhely teljesítményét és csökkentsd a betöltési időket jobb felhasználói élmény érdekében.
5. lépés: Kövesd az eCommerce eladásaidat és szerezz információkat a növekedéshez
Miután keresztülmentél a webshop készítés alapjain és tökéletesen beállítottad a WordPress eCommerce weboldaladat és elkezdtél termékeket árusítani, szeretnéd tudni, hogyan teljesít az online áruházad valójában.
Lehet, hogy szeretnéd megtudni, melyik a legnépszerűbb terméked, a konverziós arányod, a teljes értékesítésed, az összes bevétel stb. Ezek a statisztikák nagy jelentőséggel bírnak az üzleted további növekedéséhez.
Ha rendelkezel ezekkel az adatokkal, jobban megértheted a vásárlóidat és vásárlási szokásaikat. Ezen adatok felhasználásával megalapozott üzleti döntéseket hozhatsz és hatékony marketingkampányokat hozhatsz létre.
Tehát szeretnéd tudni, hogyan követheted nyomon a WooCommerce eladásaidat? Nézz körül a MonsterInsightsnál, mert tökéletes megoldást nyújt a WooCommerce áruházad teljesítményének követéséhez.
A MonsterInsights a legjobb és legkezdőbarátabb Google Analytics bővítmény a WordPress számára. Egyszerű beállítási lehetőségekkel rendelkezik, hogy haladó nyomonkövetési pontokat hozz létre, mint az eCommerce, letöltések, űrlapok és hirdetések.
Miután telepítetted a bővítményt, megtekintheted az eCommerce jelentéseidet a MonsterInsights irányítópultján. A jelentések megtekintéséhez navigálj el a “Kezelőfelület” » “Jelentések” » “eCommerce” menüpontra az irányítópultban.
Itt részletes jelentéseket tekinthetsz meg vásárlóidról és az ő interakcióikról a WooCommerce áruházaddal. Ezután stratégiákat dolgozhatsz ki az értékesítésed növelése érdekében ezeknek az adatoknak a felhasználásával.
Remélem, hogy ez a cikk segített neked megtanulni, hogyan hozz létre könnyen egy WooCommerce áruházat.