Webshop készítés 5 egyszerű lépésben

2023.08.07.

Olvasási idő: 9 perc

Így hozd létre a saját webshopod 5 egyszerű lépésben

Szeretnél egy online áruházat létrehozni? Jelenleg az összes webáruház 28%-a WooCommerce alapokra épül, ezért ez az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platform. Ebben a cikkben megmutatom neked a webshop készítés alapjait, hogyan indíts el egy online áruházat a WooCommerce segítségével 5 egyszerű lépésben.

1. Szerezz webtárhelyet és domain nevet

A WooCommerce webshop készítés első lépése, hogy szerezz webtárhelyet. A Woocommerce a WordPress weboldalkészítő kiterjesztése, és habár ez egy ingyenes eszköz, a weboldalad elérhetővé tételéhez szükséged lesz egy webtárhely szolgáltatásra. Ez nagyátlaban éves szinten 10-30 ezer forint körüli összegbe kerül. A legjobb WordPress tárhely szolgáltatások tartalmaznak egy ingyenes domain nevet, valamint egyszerű WordPress telepítést, amivel könnyebbé válik a WordPress weboldal készítése.

Tárhely és domain név vásárlás

Rengeteg cég foglalkozik tárhely és domain szolgáltatással. Ebben a bejegyzésben Magyarország legnépszerűbb tárhely szolgáltatóját, a Tárhely.Eu-t fogom bemutatni.

Navigálj el a WordPress tárhely vásárlás oldalára, majd válassz ki egy csomagot. Ha tanácstalan vagy, válaszd a legnépszerűbbet. Kattints a megrendelés gombra és kövesd végig a folyamatot.

Menet közben lehetőséged van kiválasztani, hogy a előre telepítsék neked a WordPresst, így akár ezen a ponton már előre is dolgozhatsz. 

Ha bármelyik pontnál elakadnál, az ügyfélszolgálat készségesen segít neked.

Második lépés a domain név regisztráció. Ez lesz a weboldalad neve és elérhetősége az interneten.

Sok szempontot érdemes mérlegre helyezni a domain név választásnál. A névválasztást érdemes egy olyan kifejezés köré építeni, amely a tevékenységedhez kapcsolódik.

A jó domain név kiválasztásakor a következőket érdemes szem előtt tartanod:

  • Minél rövidebb, annál jobb.
  • Kerüld a számokat és a kötőjeleket.
  • Magyar weboldal esetén lehetőleg ne térj el a .hu domain végződéstől.
  • Kerüld a védjeggyel védett neveket és a szerzői jog által védett anyagokat.
  • Győződj meg arról, hogy a domain elérhető.
  • Ne használj olyan szavakat, amiket nehéz kiejteni vagy leírni.

Maga a domain név regisztráció szintén hihetetlenül egyszerű. Nyisd meg az új domain regisztráció oldalt és a keresőbe gépeld be a nevet, amit kiválasztottál. Ha szabad a név, akkor kattints a kosárba gombra, majd a megrendelés leadása gombra, és kövesd végig a folyamatot.

Telepítsd a WordPresst

Most kezdődik az igazi WordPress webshop készítés. Következő lépésként, hogy el tudd kezdeni a webáruházad felépítését, telepítened kell egy alap WordPresst, amit utána testre tudsz szabni. Ha a tárhely vásárlásnál bepipáltad az előre telepítést, akkor ezt a pontot át is ugorhatod, hiszen már rendelkezésedre áll egy alap. Mindenesetre a következő részt érdemes elolvasni, hogy kicsit többet megtudj a WordPressről.

WordPress telepítés

  1. Először is lépj be a tárhely.eu-n az admin fiókodba, majd menj tovább a cPanelre.
  2. Görgess le legalulra a Softaculous Apps Installer részhez és ott kattints a WordPressre.
  3. Miután betöltött az oldal, kattints a Telepítés gombra.
  4. Ezután szépen sorban eszközölni kell néhány alapbeállítást:
    1. A szoftver telepítés szekcióban a domain előtti részt állítsd át https-re.
    2. Az oldal beállítások boxban adj nevet és rövid leírást a weboldaladnak.
    3. Az admin fiók boxban adj meg egy felhasználónevet és jelszót. Bármit megadhatsz, de érdemes kerülni az admin szót, hogy elkerüld a feltörést. E-mail címnek pedig azt add meg, amit rendszeresen használsz.
    4. Végül pedig a nyelvi beállításnál állítsd be a magyart, majd legalul, mielőtt még rányomnál a telepítés gombra, add meg alatta az email címed, így telepítés után kimegy egy levél minden fontos infóról. Ezt a levelet érdemes elmenteni ha később szükség lenne rá. (A többi beállítással nem kell foglalkozni, mert bővítményeket és témát később állítunk majd be az admin felületen.

Készen is vagyunk! Sikeresen telepítetted a WordPress motort a webshopodhoz. A következő lépésben megmutatom, hogyan tudod beállítani a WooCommerce-t az oldaladon.

2. lépés: WooCommerce beállítása

Miután belépsz az admin felületbe, navigálj el a bővítmények menühoz, majd kattints az “Új hozzáadása” gombra. A keresőbe írd be, hogy WooCommerce, majd telepítsd és aktiváld a bővítményt.

woocommerce telepítés

Ezt követően megjelenik a WooCommerce beállítási varázsló. Ez segít neked könnyen befejezni a WooCommerce beállítási folyamatát. Egyszerűen kattints a “Telepítő varázsló futtatása” gombra a kezdéshez.

Ezután megjelenik a többlépcsős WooCommerce konfigurációs keretrendszer. Az első lépés a Bolt beállítása, ahol meg kell adnod az áruház helyét (ha van fizikai helyszín), a használni kívánt valutát és még sok mást.

A második lépés a fizetés, ahol beállíthatod a PayPalt a fizetések elfogadásához. Később lesz lehetőséged mást is hozzáadni, így ha nem PayPalban gondolkozol, egyelőre ezt a lépést ugord át.

A harmadik lépés lehetővé teszi a szállítás beállítását. Ha fizikai termékeket árulsz a WooCommerce áruházadban, akkor onnan állíthatsz be szállítási zónákat, szállítási módokat, díjakat stb.

A negyedik lépés az Aktiválás, ahol felajánlják, hogy folytatod-e a Jetpack telepítését. Ez a bővítmény nem feltétlenül szükséges a webshop készítéshez, ezért a “Lépés kihagyása” lehetőségre kattintva átugorhatod ezt a lépést az oldal alján.

Utolsó lépésként ha szeretnél e-maileket kapni a WooCommerce-től, megadhatod az e-mail címedet és feliratkozhatsz a hírlevelükre.

És ennyi! Készen vagy a WooCommerce beállítási folyamatával. Nagyon egyszerű és csak néhány percet vesz igénybe az összes beállítás konfigurálása.

Most már kész állsz arra, hogy hozzáadj egy terméket az áruházadhoz a WooCommerce rendszerben.

3. lépés: Termékek hozzáadása a WooCommerce áruházadhoz

Most, hogy lefektetted a webshop készítés alapjait és befejezted a WooCommerce beállítási folyamatát, minden készen áll arra, hogy termékeket adj hozzá a WordPress áruházadhoz.

Menj a “Termékek” » “Új hozzáadása” menüpontra az irányítópultban.

új termék hozzáadása woocommerce

Először add meg a hozzáadni kívánt termék nevét, majd adj meg egy termékleírást a bejegyzés területen.

Ezután görgess le a Termék adatok dobozig.

Itt hozzáadhatsz egy általános árat és akciós árat, beállíthatod az árukészletet, a szállítást, ajánlott termékeket stb.

Ezután kicsit görgess lefelé, és adj meg egy rövid leírást a termékedről. A vásárlóid ezt a leírást fogják látni, amikor több terméket néznek meg ugyanazon az oldalon.

Most vess egy pillantást a jobb oldali oszlopra, ahol beállíthatod a kategóriákat, címkéket és termékfotót.

A termékkategóriák és címkék ugyanúgy működnek, mint a WordPress kategóriák és címkék. Kattints az “Új kategória” hozzáadása lehetőségre, hogy új kategóriát adj hozzá, vagy válassz ki egyet a meglévők közül.

A megfelelő kategóriák és címkék hozzáadásával szépen kategorizálhatod és rendszerezheted a WooCommerce termékeidet. Hozzáadhatsz új címkéket vagy választhatsz a meglévőkből.

A Termék címkék alatt található egy Termék kép opció. Ott állíthatod be a fő termék képet.

Több képet is hozzáadhatsz a termékhez a Termék galéria doboznál.

Miután beállítottad az összes opciót, publikálhatod az első termékedet.

Ezután több terméket is hozzáadhatsz a webáruházadhoz, ugyanezt a folyamatot ismételve.

4. lépés: Sablon testreszabása és alapvető bővítmények telepítése

A webshop készítés során számos sablon lehetőség közül választhatsz, amellyel egyedi megjelenést biztosíthatsz a webáruházadnak, például Astra, MyElementor és Storefront, csak, hogy a legnépszerűbbeket említsem. Webáruház készítés esetén a Storefront talán a legjobb választás, mivel ez egy ingyenes WordPress sablon, amit ugyanaz a csapat fejlesztett ki, ami a WooCommerce bővítményt. Egy egyszerű és elegáns elrendezést biztosít az online áruházad számára.

Most testre szabhatod a sablon beállításait és megváltoztathatod, hogy az online boltod hogyan nézzen ki. Ebbe a bejegyzésbe nem fér bele, hogy részleteiben bemutassam hogyan tudod testreszabni a webáruházadat, de némi angol tudással rengeteg tutorialt találsz a YouTube-on.

A sablon mellett telepíthetsz WordPress bővítményeket, hogy javítsd a webáruházad teljesítményét.

Íme néhány alapvető bővítmény, amit érdemes telepítened:

  • All in One SEO: Növeld a forgalmat és javítsd a weboldalad keresési rangsorát a SEO optimalizálással lépésről lépésre.
  • WPForms: Könnyedén készíthetsz kapcsolatfelvételi űrlapokat, rendelési űrlapokat, regisztrációs űrlapokat és még sok mást.
  • SeedProd: Hozz létre landing oldalakat, hogy érdeklődőket gyűjthess, és testre szabhasd a WooCommerce fizetési oldalát a konverziók növelése érdekében.
  • OptinMonster: Gyönyörű popup kampányokat jeleníthetsz meg az előfizetők és az értékesítések növelése érdekében.
  • TrustPulse: Mutass valós idejű aktivitási értesítéseket az oldaladon a társadalmi bizonyíték és az értékesítés növelése érdekében.
  • Sucuri: Adj hozzá egy extra biztonsági elemeket a weboldaladhoz, és rendszeresen ellenőrizd a sebezhetőségeket.
  • W3 Total Cache: Növeld a webhely teljesítményét és csökkentsd a betöltési időket jobb felhasználói élmény érdekében.

5. lépés: Kövesd az eCommerce eladásaidat és szerezz információkat a növekedéshez

Miután keresztülmentél a webshop készítés alapjain és tökéletesen beállítottad a WordPress eCommerce weboldaladat és elkezdtél termékeket árusítani, szeretnéd tudni, hogyan teljesít az online áruházad valójában.

Lehet, hogy szeretnéd megtudni, melyik a legnépszerűbb terméked, a konverziós arányod, a teljes értékesítésed, az összes bevétel stb. Ezek a statisztikák nagy jelentőséggel bírnak az üzleted további növekedéséhez.

Ha rendelkezel ezekkel az adatokkal, jobban megértheted a vásárlóidat és vásárlási szokásaikat. Ezen adatok felhasználásával megalapozott üzleti döntéseket hozhatsz és hatékony marketingkampányokat hozhatsz létre.

Tehát szeretnéd tudni, hogyan követheted nyomon a WooCommerce eladásaidat? Nézz körül a MonsterInsightsnál, mert tökéletes megoldást nyújt a WooCommerce áruházad teljesítményének követéséhez.

A MonsterInsights a legjobb és legkezdőbarátabb Google Analytics bővítmény a WordPress számára. Egyszerű beállítási lehetőségekkel rendelkezik, hogy haladó nyomonkövetési pontokat hozz létre, mint az eCommerce, letöltések, űrlapok és hirdetések.

Miután telepítetted a bővítményt, megtekintheted az eCommerce jelentéseidet a MonsterInsights irányítópultján. A jelentések megtekintéséhez navigálj el a “Kezelőfelület” » “Jelentések” » “eCommerce” menüpontra az irányítópultban.

Itt részletes jelentéseket tekinthetsz meg vásárlóidról és az ő interakcióikról a WooCommerce áruházaddal. Ezután stratégiákat dolgozhatsz ki az értékesítésed növelése érdekében ezeknek az adatoknak a felhasználásával.

Remélem, hogy ez a cikk segített neked megtanulni, hogyan hozz létre könnyen egy WooCommerce áruházat.

Forrás

Tetszett ez a poszt? Nyomj egy lájkot! Oszd meg!

Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

Ne maradj le a legújabb posztokról, iratkozz fel!

vmi reklám magamról h kérjen ajánlatot

Értékesítés központú weboldalak készítése

Egy vállalkozás életében az online jelenlét kulcsfontosságú. A weboldalak a 2. leginkább használt marketing eszközök a közösségi média után. Gondolj úgy a weboldaladra, mint egy nyughatatlan értékesítői munkatársra. Az én mesterségem ennek a megteremtése.

rólam oldal amikor kész lesz

Még több tudásra szomjazol? Nézd meg ezeket!

Scroll to Top

vmi reklám magamról h kérjen ajánlatot

Értékesítés központú weboldalak készítése

Egy vállalkozás életében az online jelenlét kulcsfontosságú. A weboldalak a 2. leginkább használt marketing eszközök a közösségi média után. Gondolj úgy a weboldaladra, mint egy nyughatatlan értékesítői munkatársra. Az én mesterségem ennek a megteremtése.